Undoubtedly living in sunny Greece ,is an important privilege. Exposure to sunlight is beneficial for both mental health and physical. It enables us to produce vitamin D.. However, there is a well-established association that sun exposure and the unpleasant experience of sunburn cause an increased incidence of skin cancers, especially the particularly malignant form of melanoma.

The medical philosopher Hippocrates centuries ago claimed that "prevention is the greatest, it is the cure" ,so it is especially useful to separate the myths from the truth regarding our exposure to the sun.

Tanning is health. A deep tan protects us from the sun, like a natural sunscreen.

This is of course a myth. Yes, tanning is a defense of the body itself against the damage caused by ultraviolet (UV) radiation, but tanning on white skin offers an Index of Protection from the sun (SPF) equal to 4. Therefore no tan is healthy. Light tanning can reduce the risk of burns, but there is still the risk of skin damage. In fact, Tanning is not a sign of health, but skin destruction.

-Η υπεριώδης (UV) ακτινοβολία το χειμώνα δεν είναι επικίνδυνη

Είναι λάθος. Σε γενικές γραμμές, η υπεριώδης (UV) ακτινοβολία είναι χαμηλότερη κατά τους χειμερινούς μήνες, αλλά η αντανάκλαση από το χιόνι μπορεί να διπλασιάσει τη συνολική έκθεση ειδικά σε υψηλό υψόμετρο.

Το τεχνητό μαύρισμα με συσκευές τεχνητού μαυρίσματος (solarium) είναι ασφαλές.

Είναι μύθος. Οι συσκευές τεχνητού μαυρίσματος προκαλούν μαύρισμα μέσω της υπεριώδους ακτινοβολίας Α (UVA). H UVA παρ’όλο που μαυρίζει χωρίς να προκαλεί ηλιακό έγκαυμα αυξάνει σημαντικά τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του δέρματος και χωρίς αμφιβολία προκαλεί φωτογήρανση (premature aging of the skin). also, το μαύρισμα που αποκτούμε με την έκθεση σε αυτές τις συσκευές δεν προστατεύει το δέρμα μας από το ηλιακό έγκαυμα, όταν εκτεθούμε στην ηλιακή ακτινοβολία, διότι για το ηλιακό έγκαυμα ευθύνεται η υπεριώδης ακτινοβολία Β (UVB).

Κάτω από την σκιά της ομπρέλας είμαστε προστατευμένοι από το ηλιακά εγκαύματα

Είναι μύθος. Oι ακτίνες του ήλιου διαπερνούν την ομπρέλα λιγότερο ή περισσότερο, ανάλογα με το ύφασμα που είναι κατασκευασμένη, αλλά και το χρώμα της. also, ο ήλιος αντανακλάται στην άμμο και το νερό και άρα μπορεί να μας βρει ακόμα και όταν διαβάζετε εφησυχασμένοι ένα βιβλίο κάτω από την ομπρέλα. Χρειαζόμαστε πάντα συμπληρωματικά μέτρα ηλιοπροστασίας.

Τα ρούχα μας προστατεύουν από τις βλαβερές συνέπειες της ηλιακής έκθεσης.

Είναι αλήθεια. Τα ενδύματα παρέχουν την καλύτερη προστασία από την έντονη ηλιακή ακτινοβολία. Οι μπλούζες με κοντό μανίκι είναι συγκριτικά καλύτερες σε σχέση με τις αμάνικες καθώς επίσης και τα ενδύματα με πυκνή ύφανση. Προτιμήστε την πυκνή ύφανση. Αν μπορείτε να δείτε τα δάχτυλά σας μέσα από το ύφασμα, τότε το συγκεκριμένο ρούχο δεν μπορεί να προστατέψει το παιδί σας από τον ήλιο. Τα βαμβακερά T-shirts εξασφαλίζουν λιγότερη από 4 to 10 SPF προστασία. Είναι ακόμη καλό να φορούμε καπέλο με μεγάλο γείσο και καλής ποιότητας γυαλιά ηλίου (καθόσον η υπεριώδης ακτινοβολία είναι βλαβερή και για τα μάτια). Σήμερα είναι διαθέσιμα στην αγορά, ειδικά ενδύματα για τα παιδιά, συμπεριλαμβανομένων των μαγιό, με ενσωματωμένο δείκτη ηλιακής προστασίας (δείκτης μέχρι 50). Όμως δεν πρέπει να ξεχνούμε ότι τα βρεγμένα ρούχα χάνουν τη μισή προστασία που παρέχουν (λιγότερο από 3 SPF ) ενάντια στις ακτίνες UV.

Πρέπει να αποφεύγουμε την έκθεση στον ήλιο κατά τις μεσημεριανές ώρες?

Είναι σωστό. Είναι σοφό να αποφεύγουμε την άμεση έκθεση στον ήλιο, ιδιαίτερα μεταξύ 11:00a.m. and 15:00pm

Το σταδιακό μαύρισμα μας προστατεύει από την έκθεση στον ήλιο.

Είναι σωστό. Σε γενικές γραμμές, ο κανόνας είναι ότι το δέρμα θα πρέπει σταδιακά να εξοικειωθεί με την ηλιακή ακτινοβολία. Δέρμα που μαύρισε σταδιακά και συνεχώς μπορεί να αντέξει την υπεριώδη ακτινοβολία έως και 10 φορές καλύτερα σε σχέση με το μη μαυρισμένο δέρμα. Ο καθένας επίσης πρέπει να γνωρίζει τον ειδικό προσωπικό χρόνο προστασίας που ισχύει για τον φωτότυπό του (συνδυασμός χρώματος του δέρματος και χρώματος της τρίχας), με άλλα λόγια, τον μέγιστο επιτρεπτό χρονικό διάστημα έκθεσης στον ήλιο χωρίς προστασία.

Το αντηλιακό μπορεί να επιδεινώσει την ακμή;

Είναι μύθος. Μπορεί να παρατηρηθεί μόνο αν χρησιμοποιούμε λάθος αντηλιακό. Οι ασθενείς με ακμή στο πρόσωπο ή/και στην πλάτη ή με λιπαρό δέρμα με τάση ακμής, θα πρέπει να χρησιμοποιούν ειδικά αντιηλιακά. Θα πρέπει να αποφεύγουν τις πολύ λιπαρές κρεμώδεις ή ελαιώδεις συνθέσεις και τα αντηλιακά με φυσικά φίλτρα. Ένα αντηλιακό τζελ ή σπρέι με διάφανη υφή είναι το κατάλληλο για το σώμα. Για το πρόσωπο προτιμότερο είναι ένα λεπτόρρευστο προϊόν που θα αναγράφει ότι είναι «oil free» και «non comedogenic», κατάλληλο για λιπαρές ή με τάση ακμής επιδερμίδες.

Το μελάνωμα εμφανίζεται μόνο σε μέρη του σώματος που εκτίθονται στον ήλιο;

Είναι μύθος. Το μελάνωμα δεν εμφανίζεται πάντα σε μέρη του σώματος τα οποία εκτίθενται στον ήλιο. Καλό είναι να αυτό-εξετάζουμε το δέρμα μας συχνά και να επισκεπτόμαστε το δερματολόγο μας εάν παρατηρήσετε οποιαδήποτε αλλαγή.

Η σωστή φροντίδα του δέρματός σας που πρέπει να σας γίνει καθημερινή συνήθεια

Υγιεις συνήθειες ως προς την φροντίδα της επιδερμίδας κατά τη διάρκεια της ζωής μας μπορούν να μειώσουν τα συμπτώματα της γήρανσης του δέρματος. Κάνετε τα εξής:

  • Σαπουνίστε το πρόσωπό σασ με ένα ήπιο – απαλό καθαριστικό και χλιαρό νερό δύο φορές την ημέρα.
  • Στεγνώστε το δέρμα σας ταμποναριστά. Μην το τρίβετε.
  • Καθαρίστε την επιδερμίδα σα από τα νερά κύτταρα 2 times a week.
  • Βάζετε ενυδατική κρέμα στην επιδερμίδα σας αμέσως μετά το μπάνι ή το ντουζ.
  • Φοράτε αντηλιακό κάθε μέρα.
  • Φροντίστε αν είστε γυναίκα και φοράτε μακιγιάζ να αφήνετε το δέρμα σας κάποιες ώρες της ημέρας καθαρό και χωρίς κατάλοιπα του make up.
  • Μην κάνετε τεχνητό μαύρισμα. (λοσιόν μαυρίσματος / solarium)
  • Διατηρήστε τη διατροφή σας υγιή και πίνετε πολύ νερό.
  • Κοιμηθείτε αρκετά κάθε μέρα.
  • Κόψτε το κάπνισμα.
  • Αποφύγετε το στρες και το άγχος.
  • Κάνετε έλεγχο κάθε μήνα στο δέρμα σας για σημάδια που μπορεί να υποκρύπτουν κάποια κακοήθεια.
  • Επισκεφτείτε το δερματολόγο σας 1 φορά το χρόνο.

Αντιγηραντικές Θεραπείες

Πέρα από την πρόληψη σήμερα πλέον υπάρχει ένα ευρύ φάσμα μεθόδων για την επιβράδυνση των επιπτώσεων της γήρανσης στο δέρμα. Ανατρέξτε στην ενότητα αισθητική δερματολογία για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με: